Handelsbetingelser
Velkommen til Cibumic webshop
Cookie- og privatlivspolitik
Læs om vores cookie og privatlivspolitik her
Vores prisgaranti er lidt bedre end andre webshops prisgaranti:
Vi sikrer dig de bedste priser indenfor landets grænser, dvs. blandt samtlige momsregistrerede butikker i Danmark.
Prisgarantien gælder i 14 dage fra faktureringsdatoen.
Prisgarantien gælder for alle vores produkter.
Prisgarantien gælder tilsvarende vare, det vil sige at kvalitet, forarbejdning og design skal være tilsvarende. Ikke som ved mange andre webshops hvor det kun gælder den eksakt samme vare.
Den pågældende vare skal være på lager hos forhandleren med den billigere pris.
Prisgarantien gælder ikke mod fiktive priser på varer som forhandleren ikke har på lager eller varer der ikke er klar til forsendelse!
Prisgarantien gælder ikke restlagersalg, ophørsudsalg, tilbud osv.
Prisgarantien gælder ikke for varer, der ikke er sammenlignlige, og produkter, der ikke opfylder de samme specifikationer som vores produkter. Der findes lignende produkter af forskellige kvaliteter eller med forskellige specifikationer, tilbehør mm. Vores mission er at sælge høj kvalitetsprodukter til landets laveste priser – ikke standard hylde varer!
Garanti for skarphed
Vi garanterer, at vores Surudo knive holder sig skarpe i 1 år. Det betyder, at de fungerer lige så godt, som de gjorde, da de var nye, forudsat at vores vedligeholdelsesinstruktioner er fulgt, og at de har været brugt privat (til at skære og snitte madvarer, er blevet vasket af 1 gang om dagen og jævnligt vedligeholdt med strygestål). Det påhviler dig at dokumentere, hvor varen er købt, og hvornår den er købt – dette kan eventuelt gøres ved forevisning af kvittering.
Hvad gør vi for at rette fejlen?
Cibumic undersøger produktet og beslutter, efter eget skøn, om produktet er dækket af garantien. Hvis produktet er dækket af garantien, vil Cibumic, efter eget skøn, slibe kniven, eller erstatte det med et produkt af samme eller tilsvarende type.
Du skal alene betale portoen så dækker vi resten.
Fragt og forsendelse
Det er sikkert og enkelt at handle i Cibumic webshop. Når du gennemfører en ordre på www.cibumic.dk, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekræftelse via e-mail. Når vi er klar til at afsende din vare, vil du modtage en email med Track and Trace nummer, fra PostNord eller DAO så du kan følge din pakke på distributørens hjemmeside. Bemærk dog at PostNord først skal scanne din pakke inden der kommer oplysning på deres Track and Trace hjemmeside.
Sørg altid for at tjekke at du har oplyst din adresse korrekt og at du har skrevet din mailadresse og telefonnummer korrekt. Hvis der er fejl i den oplyste mailadresse eller telefonnummer, vil du ikke modtage ordrebekræftelse og heller ikke mailen med Track and Trace nummer på din pakke.
Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.
Vi sender dine nye varer i en pakke med PostNord eller DAO.
Post Nord leverer til alle adresser i Danmark. Hvis du ikke er hjemme når postbuddet kommer forbi, lægger han en seddel, og du kan hente pakken på posthuset.
Vælger du at få pakken leveret til en pakkeshop eller pakkeboks forbeholder vi os retten til at distributøren kan vælge at aflevere pakken hos en nærligende pakkeshop eller pakkeboks, hvis der ikke er plads til at aflevere pakken på den destination du har valgt.
Forkert adresse eller ej afhentet pakke
Det er din pligt som kunde at sikre dig, at den oplyste leveringsadresse er korrekt. Ved forkert eller mangelfuld adresse, eller hvis en pakke ikke afhentes i f.eks. pakkeshop, vil varen blive returneret til Cibumic, og du vil blive opkrævet betaling for denne returnering på 95kr
Det er derfor vigtigt, at du kontrollerer leveringsadressen i den ordrebekræftelse, der sendes til dig umiddelbart efter ordrens gennemførelse og straks kontakte Cibumic, hvis der er opstået en fejl.
Leveringstid er på 1-2 hverdage med PostNord. Leveringstiden er 2-4 hverdage med DAO.
Hvis du vil være sikker på at postbuddet ikke går forgæves, kan du få pakken sendt til dit arbejde (Du skriver bare arbejdsadressen i felterne, når du bestiller)
Du kan vælge forsendelse som "pakkeshop", det vil sige at pakken vil kunne hentes på et af dig forudbestemt sted.
Cibumic har fast fragt rate på forsendelser inden for Danmarks grænser uanset hvor meget du køber for. Priser samt leveringstider på fragt til øvrige lande variere i forhold transport tid og fragtfirmaets fragt satser.
Momsrefusion til Grønland og Færøerne
Når du handler hos Cibumic.dk eller en anden dansk virksomhed, har du mulighed for at få den danske moms refunderet. For at du kan få refunderet momsen, skal der være lavet en aftale med det enkelte firma om, at de gerne sender momsen retur til dig som kunde. Dette gør vi gerne hos Cibumic.dk, da du skal have mulighed for at kunne importere varer som ikke er så nemme at fremskaffe i Grønland eller Færøerne.
Når du handler og skal have momsrefusion, sker dette over to processer.
Den ene proces er handlen, som foregår på Cibumic.dk Her køber du varen med moms og fragt.
Når du modtager varen, har du ret til at søge om at få momsen retur. Her skal der gives et stempel fra myndighederne om, at dette er blevet godkendt. Denne del står du selv for, og det er Cibumic.dk udvedkommende.
For at du kan få momsrefusion hos Cibumic.dk, skal følgende være afklaret.
- Du skal bo og have adresse i Grønland eller Færøerne
- Du skal sørge for at få stemplet din kvittering hos myndighederne
- Vi skal have dit registrerings- og kontonummer fra din bank, så vi kan sende pengene til dig
- Cibumic.dk skal som minimum have 21 dage til at refundere pengene
- Alle oplysninger skal sendes til info@cibumic.dk; her bekræfter vi modtagelsen af kvittering.
Når der skal søges om momsrefusion skal dette være løst inden 3 måneder fra købsdatoen, så det er vigtigt at dette bliver gjort. Der kan ikke tilbagebetales noget beløb uden synlig stempel på fakturaen eller ved overskreden tidsfrister. Cibumic.dk hæfter ikke for eventuelle tab for manglende momsrefusion.
Fortrydelsesret
Du har altid 60 dages returret fra modtagelsen af varen.
Fortrydelsesretten forudsætter, at varen returneres i samme stand og mængde som ved modtagelsen. Alle prismærker og mærkater skal være ubrudt. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
Når du returnerer din vare med posten, kan du evt. genbruge emballagen, som du har modtaget dit indkøb i. Du bedes vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse og notere at du ønsker at retunere varen.
Vi returnerer dit tilgodehavende til det kort som betalingen er gennemført med, så snart vi har modtaget din vare og kontrolleret, at varen lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Du kan naturligvis ikke få mere udbetalt, end der står på fakturaen.
Hvis du har fortrudt dit køb, eller skal have din vare byttet, skal du selv betale for returfragten og evt. fremsendelse af ny vare.
Hvis en vare er uafhentet i en pakkeboks, vil den blive retuneret efter end tidsfrist. Cibumic vil i det tilfælde opkræve betaling for returfragt og håndtering på 95kr, som vil blive fratrukket beløbet som retuneres til det kort som er brugt til købet.
VIGTIG, Vi henter ikke pakker som sendes collect og pakkeshops. Retur pakker skal sendes me aflavering på vores adresse.
Returadresse:
Cibumic
Storkemosevej 11
6400 Sønderborg
Har du spørgsmål vedrørende din ordre eller bytte/retur-muligheder, er du velkommen til kontakte os:
Mail: kundeservice @ cibumic.com
Tlf.: 7178 7377
Reklamation
Er der tale om fejl eller mangler ved varen kan du klage til ovenstående mail, adresse eller telefonnummer. Du har 2 års reklamationsret fra den dag varen er modtaget. Husk at gemme din kvittering, som dokumentation for købsdato.
Når der er tale om fejl og mangler refunderer vi naturligvis portoen, såfremt reklamationen er berettiget.
Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.
Beskadiget pakke
Er din pakke beskadiget ved levering eller ikke afleveret skal der reklameres direkte til forsendelsesfirmaet. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag direkte til forsendelsesfirmaet. Husk at modtage med FORBEHOLD.
Ansvarsbegrænsning
Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl.
Lovvalg og værneting
Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved retten i sønderborg.